Användarvillkor
1. Företagsinformation
(pms) boxen
Göteborg
E-post: kontakt@pmsboxen.se
Telefon: 0108899399
Org.nr: 900605-3848
Information och bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse.
Villkoren kan utan förvarning komma att ändras och därför rekommenderas kunden att ta del av dem vid varje köp.
2. Ansökan och bundenhet
2.1 Du måste minst vara 18 år för att prenumerera. Observera att prenumerationstjänsten endast levereras till adresser inom Sverige.
2.2 Avtalet om en prenumeration innebär att du varje månad mottar en leverans av (pms) boxen till den adress du har angivit.
3. Priser
Priserna på pmsboxen.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms och frakt.
4. Betalning
4.1 Genom prenumerationen förbinder du dig att betala den periodiska avgiften fram till prenumerationens upphörande.
4.2 Betalning sker via swish, kredit- eller betalkort. Du godkänner att vi får debitera ditt kort i samband med utskick av prenumerationsbox utan ytterligare godkännande fram till dess att du byter betalsätt och/eller uppdaterar dina betalningsuppgifter genom att kontakta (pms) boxen på kontakt@pmsboxen.se
4.3 Den första debiteringen sker i samband med att du ansöker om en prenumeration och efterkommande debiteringar sker runt den 28:e varannan kalendermånad innan boxen skickas ut.
5. Beställning
Efter att du har beställt varor hos pmsboxen.se kommer du mottaga en orderbekräftelse per mail. Bekräftelsen är ditt bevis på att beställningen har tagits emot och accepterats. Korrekt mailadress måste anges för att du ska kunna ta emot denna. Orderbekräftelsen innehåller information om vilka varor som beställts, vilket betalsätt som valts samt den totala kostnaden.
6. Leverans
6.1 Efter påbörjad prenumeration kommer (pms) boxen levereras en gång i månaden. Beroende på när under en kalendermånad din order har inkommit, kommer den första boxen att levereras under samma eller nästkommande kalendermånad.
6.2 Din box levereras av XXX till närmsta ombud. Leveranstiden är normalt mellan 2-5 arbetsdagar från det att vi skickar ut boxen runt den 8:e varannan kalendermånad.
6.3 Du ansvarar själv för att hämta ut din box från det valda ombudet samt se till att dina adressuppgifter är korrekta på ditt konto hos pmsboxen.se. Om boxen inte hämtas ut i tid eller inte kan levereras på grund av felaktiga adressuppgifter måste du själv ta kontakt med kontakt@pmsboxen.se för att få en ny box utskickad. Om vi inte hör från dig inom 60 dagar från det att boxen har returnerats till oss, anses köpet av den specifika boxen vara hävt och du kommer bli ersättningsskyldig för de kostnader som har uppstått på grund av att boxen inte har kunnat levererats, vilka uppgår till kostnaden för boxen.
7. Uppsägning
Prenumerationen kan sägas upp när som helst. Sista dagen att säga upp prenumerationen för att inte motta nästa box är 2 veckor innan kontodebitering (se ovan, punkt 4:3). Du kan säga upp din prenumeration på ditt (pms) boxen-konto, eller genom att mejla kontakt@pmsboxen.se. När prenumerationen är avslutad mottager du ett bekräftelsemail.
8. Ångerrätt
8.1 Vid köp har du enligt distansavtalslagen rätt att returnera felfria varor. Meddelande om detta skall vara oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter leverans. Boxen ska då vara oöppnad och oskadad.
8.2 Ångerrätten gäller endast om förpackning inte är bruten eller skadad.
8.3 Du utövar din ångerrätt genom att ta kontakt med vår kundtjänst och meddela att du ångrar ditt köp. Vi återkommer med returadress. Bifoga ett skriftligt meddelande med följande information: För- och efternamn, adress och ordernummer. Om du brutit förseglingen på mensskydden gäller av hygienskäl inte ångerrätten för produkten och vi kommer att göra ett prisavdrag motsvarande värdet av den aktuella produkten. Ångerrätten gäller av hygienskäl inte heller på (pms) pralinerna och vi kommer göra ett prisavdrag motsvarande värdet av dessa. Du som köpare står för returportot. Vi ersätter inte returer som kommit bort på vägen.
9. Reklamationsrätt
Har du mottagit en defekt vara och funktionskontrollerat denna har du rätt att reklamera den. Vi ber vi dig då att kontakta oss på kontakt@pmsboxen.se för vidare hjälp. Se till att mailet innehåller ditt namn, adress och ordernummer för snabbast hantering av ärendet. Ange sedan vilken vara det gäller och beskriv defekten - bifoga gärna bilder. Vi hör sedan av oss till dig med vidare besked så snart vi har hanterat ditt ärende. Skicka inte tillbaka en reklamation innan du har fått svar från oss.
10. Sekretess
Hos oss tar vi våra kunders personliga integritet på största allvar och kommer aldrig sälja känsliga personuppgifter till en tredjepart. Vi lagrar endast information gällande din IP-adress och webbläsare. För att ingå i ett avtal med oss behöver du uppge namn, adress och mailadress. Dessa uppgifter används endast för att kunna leverera din beställning. Om du betalar med kreditkort hos pmsboxen.se skyddas din data med en säkerhetsmetod känd som SSL. Det betyder att dina uppgifter krypteras och skyddas mot intrång. All överföring av känsliga uppgifter från dig till oss via webben går över en säker anslutning, för att ingen skall kunna komma över dina uppgifter. Genom att beställa i vår butik samtycker du till att dina uppgifter lagras och hanteras av företaget. Personuppgiftslagen (PUL) tillåter dig som registrerat dig hos oss att ta del av den information som du gett oss. För att lämna ut uppgifter krävs enligt denna lag att du sänder in en undertecknad begäran till: kontakt@pmsboxen.se
11. Personuppgiftshantering
Dina personliga uppgifter (namn, adress) används endast för att vi ska kunna levera din prenumeration. Vi hanterar personuppgifter enligt rådande GDPR. Önskar du få dina personuppgifter raderade mejla oss på kontakt@pmsboxen.se så återkommer vi med en bekräftelse på att dina uppgifter är raderade.
12. Cookies
Vi använder oss av så kallade cookies (kakor) i vår webshop. Cookies är informationsfiler som automatiskt sparas i webbläsaren på datorns hårddisk. Dessa används för att identifiera om det är första gången någon besöker hemsidan eller om det skett förut. En cookie kan inte t.ex. avslöja användarens e-postadress eller liknande. Du kan själv radera cookies i din webläsare.
13. Force Majeure
Ägaren till denna webshop är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständigheter skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetens beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., samt onormal nedgång i marknaden.
14. Tvister
Om du anser att du inte har blivit korrekt behandlad ber vi dig att skriftligen redogöra detta till oss. Ange namn, adress, telefonnummer och eventuellt ordernummer. Om vi inte kan lösa tvisten tillsammans ber vi dig att kontakta en konsumentvägledare i din kommun för vidare upplysningar. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.